5 Januari 2009

Tjenare gott folk, tänk att det redan gått 5 dagar på nya året! Fan vad tiden flyger iväg! Undrar hur fort jag kommer tycka det går sen när lill*n väl kommit. Då är man ju sysselsatt i princip hela tiden och då kommer man väl tycka tiden går ännu fortare. Haha men på ett sätt är det rätt skönt att tiden går rätt fort nu på slutet då man börjar längta mer och mer, och humöret vandrar mellan pigg och sjukt trött. Visa dagar orkar jag inte gå upp ur sängen först än det är dags att åka och handla, sen lagar jag mat åt familjen och äter för att sen gå och lägga mig och vila igen. Dom dagarna känns så sjukt tråkiga, och när dom dagarna väl är över och man är pigg igen så vill man hitta på ngt ovanligt kul men kommer inte på ngt och efter ett tag lägger man sig framför tvn iallafall, eller går ut och träffar en polare en liten stund för att sen gå hem igen och fundera på vad man ska hitta på härnäst. Fast är inte alls lika mycket för att umgås med kompisarna längre. Jag har nog blivit lite tråkigare av mig på senaste tiden, men när man är gravid blir man väldigt trött och glider ofta ifrån en hel del personer man umgicks med, dessutom brukar man ju mogna till en del vilket jag kan tycka det känns som om jag gjort ibland. Brukar till exempel vara mycket oroligare för att det ska hända ngn i familjen nånting. Och om ni frågar min storesyster så tycker hon nog att jag blivit lite mer som en mamma mot henne då jag skäller ut henne, och ringer henne jätte ofta när hon är på fest för att se att allt är bra, vet jag att hon inte ska sova borta men komma hem sent kan inte jag sova för än hon kommit hem. Brukar inte kunna sova först än jag vet att alla i huset sover och allt är lungt. Städar utan att mamma eller pappa säger till när jag ser att det kan behövas. Skäller ut mina småsyskon när dom bråkaroch försöker lösa det på ett rättvist sätt så att båda blir nöjda och sams igen. Dessutom har jag inte samma "barnsliga" humor som jag hade förut och tänker efter mer innan jag gör saker. Visst att jag kan bli lite barnsligare när jag e trött och garva åt en hel del omogna saker. Men inte på samma sätt som förut.  Jaja nog om det, börjar kännaslite enformigt. Satt nyss och spela monopol med min mamma, men min minsta syster kom ner och kunde inte sova och ville att mamma skulle följa med henne upp och titta på tv. Så mamma och jag bestämde oss för att fortsätta imorgon istället, då vi också började bli lite trötta och flamsiga. Imorgon ska vi också rensa igenom alla flytt kartonger på övervåningen och fixa till lite där. Får se hur många kartonger jag orkar med innan jag blir trött igen ;).

Nej nu börjar jag bli riktigt trött och fall jag ens ska orka hjälpa till överhuvud taget imorgon är det nog bäst att jag gåroch lägger mig nu.

Natti Natti.


Föressten! Bara 58 dagar kvar nu. Inte långt alls! Tycker fortfarande det finns en hel del kvar att förbereda innan bebis kommer, men det ordnar sig nog. :)

Kommentarer, kommentera du också! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback