6 januari

Hej allihopa, kul att det börjar bli fler som läser. Kan ju avslöja att det fortfarande inte är någon jätte summa läsare men ett par stycken är det iallafall, kul! Just nu sitter jag i sängen och kollar på Brainiac, eller det är reklam förtillfället och då passar det att skriva ett litet kort inlägg om min dag. Gick upp vid 2 tiden, segade ett tag. Såg i post högen att det låg ett paket och väntade på mig på posten, men när vi väl hämtade det var det ett spel min pappa köpt. Det var adresserat till mig bara för att vi glömt skrivit pappas namn och använde min mail när vi kontaktade annonsören. Men iallafall när vi hämtat spelet på posten så åkte vi till pia och kollade våra keno spel vi förlängde sen igår och på ett utav spelen hade vi vunnit 415 kr, ingen jätte summa men iallafall. Och igår vann vi 290. Så jag har bestämmt mig för att spela själv när jag får pengar nästa gång. Bara för skojjs skull, vi får väll se om jag har turen med mig ;) Efter att vi kollat kenot och förnyat det ännu en gång så åkte vi till auto-herba i huddinge och hämtade stödlagret till limon som pajjade igår. Så imorn åker den på lagning! Och efter det åkte vi och handlade. När vi kom hem satte sig pappa och minsta syrran och spelade. För dom som är intresserade heter spelet Jägersro och är ett ca 30-50 år gammalt sällskapsspel. Det verkade faktist rätt kul, så tror jag ska testa det imorn. Tror aldrig jag sett min pappa suttit still så länge för att spela ett sånnt spel. Men det var väll antagligen för att han älskade spelet när han va i min ålder och tyckte väll att det va kul att han lyckats få tag på ett nu igen. Medans pappa och syrran spelade så lagade jag och mamma mat och spelade lite monopol emellanåt, evighetsspel det där! Så tillslut tröttnade vi och plockade ihop. Precis lagom till maten. Sen åt allihopa och efter det satt jag och umgicks med pappa och lillesyrran medans dom spelade. Hade även gojjan på axeln då han varit jätte tjurig för att han inte fick va ute först. Men men. Blev ett rätt dåligt inlägg men det får vara nu. Orkar inte ändra något och är väldigt trött, så nu blir det lite mer Brainiac för mig och försöka sova ;)

Natti natt.

Kommentarer, kommentera du också! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback