Hur kan stressigt bli bra?

Antagligen trivs jag med stress... Eller så är jag van. Gör alltid allt i sista sekunden! Dumma mig :)

Idag har varit en bra men stressig dag. Gick upp tidigt imorse med världens huvudvärk. Men var ju tvungen att säga hejdå till mamma och pappa som åkte upp till funäsdalen/ramundbergen imorse för att rensa ur våran stuga som vi var tvungna att sälja. Inte för att vi har dåligt med pengar men av en hel del andra anledningar. Var tvungen att ta två alvedon från Tyra och lägga mig en timme och vila, sov aldrig för det gick inte, men det blev bättre iallafall. Men innan jag vilade var jag tvungen att sänka Tyras säng, hon stog upp i den imorse när jag vaknade, först på knä och när jag satte mig upp och skulle busa med henne ställde hon sig upp helt! Läskigt men hon är liiite för kort för att kunna ramla ut. Men jag ville ändå ligga steget före och vara smart nog att sänka den innan det händer en olycka. Efter att jag vilat gick jag upp och sa hejdå till föräldrarna och satte sedan igång med storstädning av huset inför helgen, jag och syskonen ska ha filmkväll i helgen med massa kompisar. Och på söndag ska vi på "höstfest" i stallet och jag ska förmodligen tävla nån gren med Zogina! Om vi klarar det det får vi se då! Som det ser ut nu ligger vi på gränsen, hon är liiite för snabb men det börjar bli bättre så nu är det full träning som gäller! Imorgon ska jag börja dage med att städa sen ska jag och Tyra gå och handla lite, sen blir det förmodligen stallet. Får se om lilltjejen förljer med imorgon med eller om hon får va hemma, det beror på vad klockan blir! Ska förmodligen vara med Fille och nån utav hans polare imorgon, hoppas jag. Skojj :)

Kom just på en hemsk sak som hände lilltjejen idag! Efter att jag skurat mitt rum idag ställde jag bara skurhinken i hallen och Tyra sprang runt i sin gåstol, var så stressad så jag tänkte inte på att hon kan fastna med fingrarna i "urvridaren", det har hänt en gång förut men det blev inget allvarligt då mamma var snabb fram och hjälpte henne loss. Men idag satt jag och åt, och när jag tittat på Tyra vart är hon då tro? Jo vid skurhinken, hinner bara ställa mig upp innan hon sitter fast! Och när jag ska hjälpa henne loss skriker hon heelt panikslagen och hon  har aldrig skrikit så förut, jag fick värsta paniken och fick tårar i ögonen och gjorde allt för att få loss henne utan att skada henne, såg sen när hon  var loss att hon hade ett litet sår. Tvättade rent det med en steriliserad sår tvättare, för det är ju så mkt bakterier övrallt, men det var inget stort sår egentligen. Tyckte bara så synd om henne och blev så ledsen! Hon fick ett jättefult plåster sen som jag tog bort efter ett tag igen då hon bet i tummen hela tiden, vill ju inte att hon sätter i halsen också! Men Allt gick bra tillslut och nu sover hon mätt och glad!

Nu ska jag ringa Simon och sen ska jag sooova! Godnatt folket!

Tyra mamma älskar dig, hade mamma tänkt på att du kunde göra illa dig hade jag tagit bort skurhinken på en gång!! <33

Kommentarer, kommentera du också! :)
Postat av: emma

gick det bra med städningen igår? ;)

Postat av: emma

det låter bra det! vad händer ikväll?

2009-10-16 @ 18:43:10
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Petra

stressigt är aldrig bra !

2009-10-17 @ 12:19:07
URL: http://petrawartmark.blogg.se/
Postat av: Isabelle, ung mamma till lilla Tyra

Nej ^^

2009-10-17 @ 14:48:43
URL: http://absolutisabelle.blogg.se/
Postat av: F E L I C I A ' S [DESIGNBLOGG]

Ja älskling ni ska snart få se :D Ska göra min andra imorgon ;) <333333333333

2009-10-29 @ 19:44:08
URL: http://ex0t1c.blogg.se/
Postat av: ronja

jag vet inte hur man svara på klommentarerna man får på bloggen :P men adda msn (: kram,,

2009-10-29 @ 20:26:01
URL: http://idontcaaareaboutyouanymore.blogg.se/
Postat av: Ronja

2009-11-07 @ 12:43:36
Postat av: Ronja

I kungälv där vi rollsbo typ på rolserödsgatan eller ngt sånt, vadåra (: ? kram

2009-11-07 @ 12:44:39
URL: http://idontcaaareaboutyouanymore.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja huvva vad ledsen man blir i mammahjärtat när ens skatt gör sig illa.. Men samtidigt kan man inte förutspå alla faror.



Jättefin liten tjej du har och mysig blogg :)

2009-11-11 @ 22:45:12
URL: http://dolphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback