I brist på annat, kanske kan va rolig läsning ändå ;D

När fick du reda på att du var gravid? Runt den 20 juni 2009 nånstans!
Var bebisen planerad? Nej, men välkommen och älskad för det!
Mådde du illa mycket? Väldigt lite
Hur blev ditt hår? Kommer inte ihåg att det blev annorlunda.
Hade du mycket halsbränna? Hade det några gånger, kommer ej ihåg hur många eller om det var ofta dock.
Grät du för ingenting? Hahaha, värre än någonsin!
Var du känslig? Japp, dåligt samvete för minsta lilla! Typ allt om jag ska vara ärlig, är lite så fortfarande.
Vad gillade du för mat? Haha jag åt det mesta som man får äta som gravid.
När kände du bebisens första sparkar? Kan ha varit runt vecka 18-20
Var du ofta orolig? Ibland var jag orolig då Tyra inte sparkade på en dag, oroade mig även för en hel annat.
När började du läcka bröstmjölk? Haha jag minns faktist inte. Några dagar innan Tyra föddes tror jag.
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Bara dom jag fick på MVC, dock läste jag dom aldrig, läste allt på internet
Sparkade bebisen mycket? Ja, stundtals oftast på nätterna/kvällarna
Fick du bristningar? Inte en ända, några väldigt svaga på brösten men dom är borta nu!
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Hade aldrig klarat av en abort, hade inte kunna leva med det.
Blödde du någongång? Nej.
Levde du på som vanligt? Nja, runt jul blev jag segare och låg isolerad på mitt rum och sov/titta på tv, ibland orkade jag spela ett sällskapsspel med mamma.
Hur gammal var du när du blev gravid? 16
Hur tog dina föräldrar det? Båda blev chockade men glada, dom har stöttat mig hela tiden och hade även stöttat mig om jag hade valt annorlunda.
Vart bodde du/ni? Hemma hos föräldrarna i villa.
Hur ofta gick du till mvc? Jadu inte så ofta till en början men sen blev det nog en gång i veckan eller varannan vecka.
Hur många ultraljud gjorde du? Ett när jag var i vecka 18 nångång
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Tänkte inte så mycket på hur, ville väll mest komma ihåg så mycket som möjligt och att det skulle gå någolunda fort.
Hur började din förlossning? Vattnet gick 10 över ett, åkte in och var då öppen 2-3 cm. 5 timmar senare låg min älskade dotter på mitt bröst.
Hur många timmar tog din förlossning? 5 timmar
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? 2-3 cm ungefär
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas och EDA
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Ca 15 min
Blev det komplikationer? Nej
Fick du sy? Ja
Vad tyckte du var jobbigast? sista 15 minutrarna, fast då känndes det inte som 15 minuter, jag tyckte det kändes som 5-10
Var du rädd för något? Nej, inte egentligen. Möjligtvis att det skulle hända Tyra något.
Skrek du? Haha jag skrek att jag ville hem till pappa xD
Hur många var inne i förlossningsrummet? Ska jag vara ärlig så kommer jag inte riktigt ihåg, har för mig att det var 2 sköterskor/barnmorskor och sen var det syrran och mamma.
Hade du någon nära med dig? Syster och mamma.
Hur var vikt och längd? 3090 g, 47 cm
Ögonfärg: Blå
Hårfärg: Mellanblond
Ammade du? Ja.
Ammar du nu? Nej
Hur gammal är bebisen nu? 1 År
Vad tyckte du om förlossningen? Häftig upplevelse
Vill du ha en till? Ja men inte än på ett tag.
Planerar ni ett till? Nej.
När kommer andra barnet? Det åtestår att se, tidigast om 2 år. Om ens det.
Hur är ert förhållande nu?
Vilken vecka födde du i? Vecka 40 om jag räknat rätt xD (39+4)

Kommentarer, kommentera du också! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback